RASPORED SV. MISA:
• Utorak - Subota 7.30 i 18.00 sati
Svaki prvi petak u mjesecu
• Euharistijsko klanjanje od 18:30 do 21:00

11. kolovoza 2019. - 19. NEDJELJA KROZ GODINU

• 7.00: + Dragutin Kasalo
• 8.30: Apatija
• 10.00: Hrastovsko
• 10.00: ŽUPNA

12. kolovoza 2019. - Ponedjeljak - Ivana Franciska de Šantal

• 19.00: + Franjo i Štefica Havaić
• 19.30: Zborno pjevanje

13.kolovoza 2019. - Utorak - Poncijan i Hipolit

• 19.00: Na čast Krvi Kristove

14. kolovoza 2019. - Srijeda - Sv. Maksimilijan, Marija Kolbe

• 7.30:
• 19.00: + Marija i Tomo Vađunec
+ Katarina i Stjepan Lukačić
• Pokojni članovi generacije 1964.
• Na čast Krvi Kristove
• 19.30: Zborno pjevanje

15. kolovoza 2019. - Četvrtak - UZNESENJE BDM

• 7.00: + Dragutin Kasalo
• 10.00: ŽUPNA
• 11.30: L. Vinogradi
• 19.30: ZAVJETNA KAPELA + Štefica Novak

16. kolovoza 2019. - Petak - Sv. Rok

• 7.30: + čl. obitelji Semeš, Ledinko i Jadanić
• 19.00: + Božidar Dodlek

17. kolovoza 2019. Subota - Hijacint

• 7.30: +Antun Martinković
• 19.00:

18. kolovoza 2019. - 20. NEDJELJA KROZ GODINU

• 7.30: + Ivica, Štefa i Stanko Havaić
• 8.30: Apatija
• 10.00: Hrastovsko
• 10.00: ŽUPNA
• 19.00: Pohvale sv. Krvi, Večernja, Litanije i Blagoslov

 

 

 

 

Trenutno aktivnih Gostiju: 152 


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

Kapela dvorca Batthyany
Petak, 12 Veljača 2010 20:34

O arhitektonskom izgledu mjesta u kojem se po predaji dogodilo Čudo pretvorbe danas se ništa pouzdano ne zna, osim da se nalazila u kvadratičnoj kuli. Cijeli prostor ludbreške utvrde doživio je radikalnu promjenu u sklopu preobrazbe u raskošni barokni dovrac. Tako je 1745. počela, a 1753. dovršena izvedba nove dvorske kapele Čudotvorne Krvi. O tome Katarina Horvat Levaj piše:

"... svojom prostornom koncepcijom unosi, ne samo nove barokne oblike u graditeljstvo tog područja, nego, štoviše, osbujnošću i kvalitetom znatno nadmašuje okvire lokalnog značenja. Iako je riječ o adaptaciji starije kapele- mjestu događaja i štovanja Čuda Krvi Kristove, smještene u srednjovjekovnoj kuli, navedenom barokizacijom ostvaren je posve originalan spomenik, koji nalazi tek rijetke paralele u Hrvatskoj. Naime, prostor u kvadratičnoj kuli pretvoren je u svetište nadsvođeno kupolom na pandantivima i rastvoreno feudalnom emporom iz glavne dvorane na koje se nadovezuje novooblikovani pravokutni brod, nadsvođen sa tri polja kupolastih svodova. Odnos broda i svetišta odražava baroknu dinamiku, a ograničenost interijera potencirana je i oblim nišama, izvedenim poput bočnih kapela u širini svakog traveja. Prava slika o vrijednosti toga prostora koji projektitra Joseph Hueber iz Graza dobiva se ako se zna da je nastao istovremeno s isusovačkom kapelom Sv. Franje Ksaverskog u Zagrebu, poznatom kao prvom sakralnom građevinom u sjevernoj Hrvatskoj s kupolom nad svetištem."

Godine 1753 kapelu je baroknim freskama oslikao Michael Peck iz Kaniže. Kapela je prema pisanju Marije Winter imala vrlo raskošan barokni namještaj i nekoliko oltara. Nad glavnim oltarom bilo je veliko raspelo izrezano iz jednog komada drveta u naravnoj veličini. Kapela se povremeno koristila sve do završetka II svjetskog rata kada je potpuno devastirana. Uništeni su i razbijeni oltari i samo raspelo spaljeno, klupe što su spadale među najljepši barokni namještaj u Hrvatskoj- iscijepane, a zid premazan vapnom.